Items in Basket: 0
Meantime

Alexopoulos Christos

Meantime

Label: Puzzlemusik

Genre: Rock / Pop

Availability

  • CD €8.99 Nice Price
    In Stock
Το MeanTime είναι το έκτο άλμπουμ του Χρήστου Αλεξόπουλου - έβδομο, αν προσμετρήσουμε τη συνεργασία του με τη συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση στο Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων (2010), ένας δίσκος που απευθυνόταν σε παιδιά.

Σε κάθε περίσταση – και πέρα από αριθμούς – είναι ένα άλμπουμ που (όπως καταδεικνύει ο τίτλος του) κυκλοφορεί σε σκληρή εποχή και ταυτόχρονα στέκεται στο ενδιάμεσο του παλιού και νέου κόσμου.



Κι ύστερα ήρθαν οι βροντές

Και έβρεχε κάθε μέρα

Κι όλα να αλλάζουν πήρανε

Κι ο βασιλιάς φοβόταν

Κι ο θρόνος κάπως έτριξε

Κι οι φύλακες αγριέψαν…



Τραγουδά στο “Hey eee oh”, το ένα από τα δύο τραγούδια που περιλαμβάνονται σε αυτό το κατά βάση instrumental άλμπουμ.

Το δεύτερο τραγούδι είναι η μελοποίηση στο “The Garden of Love” του William Blake. Αν και το ποίημα γράφτηκε το 1794 αποδεικνύεται διαχρονικό και αφοπλιστικά επίκαιρο.



Στα υπόλοιπα highlights του άλμπουμ συγκαταλέγονται το βραβευμένο ηλεκτροακουστικό έργο “Is This Real?”, το tour-de-force “B-Theory”, ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός “Dedication” με τη συνθετική και εκτελεστική συμβολή του ντράμερ Άκη Περδίκη και το (άτυπα) πρώτο σινγκλ “Waiting for the Cloud to Rain” (με τη συμμετοχή των Dr.Atomik).

Το τρέχον rhythm section των Dr. Atomik – δηλαδή ο Βάϊος Ζητωνούλης στο μπάσο και ο Άκης Περδίκης στα ντραμς – συμμετέχει σε τρία συνολικά κομμάτια του άλμπουμ ενώ ειδικά στο “Waiting for the Cloud to Rain” εμφανίζεται … σύσσωμο το συγκρότημα (με τον Αντώνη Λιβεριάτο να παίζει φυσαρμόνικα).

Στο ίδιο κομμάτι χαρακτηριστική παρουσία έχει ο Σωτήρης Δεμπόνος στο μαντολίνο ο οποίος συμμετέχει επίσης και στα “B-Theory” και “Hey eee oh”. Τις κιθάρες στο MeanTime ανέλαβε ο Γιώργος Πρινιωτάκης – όταν δεν παρεμβάλεται ο ίδιος ο Αλεξόπουλος με χαρακτηριστικές (όσο και διακριτικές) drone guitars. Στο πιάνο και τα πλήκτρα επίσης ο Αλεξόπουλος, ενώ κρουστά παίζει ο (και) παραγωγός του άλμπουμ, Αλέξης Μπόλπασης, συμπληρώνοντας έτσι το team των μουσικών που συμμετείχαν στις ηχογραφήσεις του Mean Time.

Ειδική μνεία χρειάζεται να γίνει στο “Is This Real?”. Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα έργο contemporary classical μουσικής του Χρήστου Αλεξόπουλου διακρίνεται στο εξωτερικό (έχει προηγηθεί παλαιότερα διάκριση στο International Youth Music Forum του M.I.C της Ουκρανίας και συμμετοχή στο Alfeo Gigli Festival στην Ιταλία) αλλά είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο έργο – που τυπικά ανήκει σε ένα διαφορετικό μουσικό σύμπαν - βρίσκει το δρόμο του μέσα σε ένα άλμπουμ του Αλεξόπουλου.

Πρόκειται για ένα έργο ηλεκτροακουστικής μουσικής – της κατηγορίας sound-text composition – που διακρίθηκε (και ως εκ τούτου επιλέχτηκε σαν συμμετοχή) στο Música Viva Festival 2012 - Sound Walk που έλαβε χώρα στις αρχές του Οκτώβρη στην Πορτογαλία.

Οι συνθέσεις του άλμπουμ βασίστηκαν σε πρόχειρες σημειώσεις που γράφονταν στο ενδιάμεσο των μαθημάτων (ο Χρήστος διδάσκει πολλά χρόνια σε Ωδείο) με αφορμή κάποιο αυτοσχέδιο μουσικό παράδειγμα που προέκυπτε κατά τη διάρκεια προηγούμενου μαθήματος. Οι σημειώσεις αυτές κρατήθηκαν την περίοδο που έχουμε μάθει να ονομάζουμε περίοδο «κρίσης». Δηλαδή, όπως αναφέρει ο ίδιος ο Αλεξόπουλος « Το άλμπουμ δημιουργήθηκε σε μια σκληρή εποχή όπου ο ως τώρα ρόλος και η ήδη υπάρχουσα λειτουργία του μουσικού μέσα στην κοινωνικό σύνολο τίθενται σε σοβαρή, εκ των πραγμάτων, αμφισβήτηση και αναγκαστικά επιχειρούν να μεταβληθούν και τελικά να επαναπροσδιοριστούν. Το MeanTime προέκυψε από την διάδραση μου με το κοινωνικό και επαγγελματικό μου περιβάλλον και την ανταπόκριση μου σε συγκεκριμένα πρωτόγνωρα ερεθίσματα που γεννήθηκαν μέσα σε αυτήν την πρωτόγνωρη κοινωνικά εποχή. Ένα ενδιάμεσο στάδιο στην πορεία αυτού του, εν εξελίξει, αναγκαστικού επαναπροσδιορισμού. Ως τέτοιο στέκεται μόνο του σε ένα αυτόνομο πεδίο ανάμεσα στις προηγούμενες δουλειές μου και σε αυτές που θα ακολουθήσουν στο μέλλον.»

Από αυτή την συνθήκη είναι εμπνευσμένο και το κείμενο που περιλαμβάνεται στο ένθετο του cd.

Το MeanTime ηχογραφήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2012, στο στούντιο ARTRACKS με ηχολήπτη τον Αλέξη Μπόλπαση.

Mastering: Γιώργος Πρινιωτάκης

Παραγωγή: Αλέξης Μπόλπασης – Χρήστος Αλεξόπουλος



Artwork: Μαρίνος Τζιάρος